Als centres escolars
/

Primària, Secundària, Batxillerat

 

Tallers experimentals i manipulatius, que s'adapten al grup, amb vocabulari més o menys tècnic, i amb continguts. 

Un cop som al vostre centre, amb tot el material necessari, i per tal d' ajustar-nos millor al pressupost, proposem fer un parell o tres tallers de consecutius i així assumir més alumnat. 

TALLERS EXPERIMENTALS pdf aquí

Experimentant amb Slimes NOVETAT

Dirigit a estudiants de primària (C.S), i secundària, i públic general

Espai: al centre

Materials i reactius inclosos

Si hi ha un fenòmen científic que arrasi entre els més joves, aquets últims mesos, és el dels “blandiblubs” o “mocs d’elefant”. Aprofitant la avinentesa hem convertit aquesta activitat en una acció científica: arlem dels estats de la matèria i les seves propietats, d’àtoms (o partícules) i molècules, de la reactivitat i la formació d’enllaços.També mostrarem la praxis de la química,algunes de les destreses i competències que calen per fer experiments amb mètode i pulcritud.


Construcció d'un autòmat de cartró   

Dirigit a estudiants de primària (C.S), i secundària, i públic general

Espai: al centre

Els autòmats de cartró són una manera lúdica d'explorar elements mecànics simples com lleves, palanques, connexions, ,,, per fer creacions personalitzades úniques. Es construeix una escultura en moviment, fàcil de començar, però es pot tornar més i més complexa quan el participant es familiaritza amb els moviments possibles i imagina maneres de decorar artísticament el seu dispositiu. 

Pot còsmic

Dirigit a estudiants de primària (C.S), i públic general                

Espai: al centre

Quan parlem de l'univers amb les criatures ens fan moltes preguntes i tenen molt interés en saber el que sabem avui del cosmos. En aquest taller ens imaginem una galàxia, amb estrelles, nuvoloses, pols còsmic i algún planeta. 

Fototropisme de les plantes

Dirigit a estudiants de primària (C.S),secundària i públic general                

Espai: al centre

Les plantes necessiten llum, tant és així que tenen la capacitat de cercar-la activament. Per posar a prova aquesta hipòtesi construïm un dispositiu que les obliga a créixer i treballar de valent per aconseguir-ho



Construcció d'un escalfador termosolar amb material reciclat       

Dirigit a estudiants de primària (C.S), secundària, batxillerat i públic general                

Espai: al centre

Els estudiants d'avui seran els futurs professionals que dissenyin i utilitzin els ginys que ens proporcionaran energies netes a un cost raonable i amb una eficìència suficient. Sota aquest plantejament, hem creat un taller pràctic en el que posem a l'abast tots els materials per que cada participant construeixi un captador termosolar amb el que podem escalfar una aula, un hivernacle, o un despatx captant l'energia del Sol. 


Ginys elèctrics                                            

Dirigit a estudiants de primària (CS), secundària i públic general.                                                            

Espai: al centre 

L'artista Pee Lang, aprofitant la seva estada a l'Arts Santa Mònica de Barcelona, ens va obrir les portes a l'exploració de sistemes simples amb cinètiques complexes. Els participants del taller construeixen objectes mòbils i escultures cinètiques amb materials bàsics com: motors, piles, fils elèctrics, retoladors, cartrons,... Un taller transversal que explora les fronteres entre art i tecnologia.   

 

Entre Art i Tecnologia                         

Dirigit a estudiants de primària, secundària i públic general                                                              

Espai: al centre  

Un Aràcnitus és un dispositiu motoritzat que es mou de manera inusual i deixa la seva petjada marcant el seu camí. En aquest taller aprenem a construir-ne un amb materials simples i demostrem el moviment erràtic creat per un motor amb contrapes (com la vibració dels telèfons mòbils).